Czym poza ceną można przyciagnąć
Aby przyciągnąć klientów do swojej usługi, firmy obecnie są zmuszone do sięgania po coraz to bardziej wyrafinowane sposoby. Ogromna konkurencja w większości branż powoduje, że zaspokojenie podstawowych potrzeb klienta, czyli zapewnienie mu dobrego produktu w dobrej cenie to oczywistość, która nie gwarantuje sukcesu. Należy obudować ofertę czymś dodatkowym, dołożyć do niej jakieś nietypowe usługi, elementy, które sprawią, że klient poczuje się bardziej doceniony. Ile jest branż, tyle jest sposobów i metod na takie działanie. Supermarkety przyciągają ludzi wysokimi rabatami na niektóre produkty, drogerie dodają dodatkowe produkty za darmo jeśli kupimy np. dwa szampony, to trzeci możemy mieć gratis. Także hostele walczą w ten sposób o klientów, bo liczba tych obiektów z roku na rok rośnie i nikt nie może być pewny, że będzie miał pełne obłożenie miejsc przez cały sezon. Ale robią to na rozmaite sposoby. Jednym z ciekawszych, a jednocześnie nie wymagających dużych nakładów finansowych, jest odpowiednie zbudowanie strony internetowej hostelu. Można bowiem na niej zawrzeć, oprócz niezbędnych informacji takich jak ceny, galerie zdjęć, mapka dojazdu, opis wyposażenia noclegów, takie dodatkowe, ale dla turystów bardzo ciekawe informacje jak adresy najciekawszych miejsc do zwiedzenia w okolicy, czy podpowiedzi, gdzie można zjeść dobrze i niedrogo. Dobrym pomysłem jest też zamieszczanie, aktualizowanych na bieżąco informacji o imprezach i wydarzeniach kulturalnych jakie mogą się odbywać w najbliższej okolicy.