Główni goście w hostelach

Każda firma ma swoich klientów, którzy z jakiś względów preferują dany produkt, czy usługę. Wyznacznikiem wyboru jest najczęściej stosunek jakości do ceny, którą można otrzymać w danej firmie. Do tego nie jest bez znaczenia fakt świadomości danej marki i jej akceptacji przez poszczególne osoby, co jest bardzo indywidualną cechą. Doskonałym przykładem takiej segmentacji jest branża hotelarska. Takie np. hostele, które są jakby „tańszą wersją” hotelu mają swoją bardzo ściśle określoną grupę docelową, która w istocie stanowi ogromną większość klientów odwiedzających te miejsca. Są to przede wszystkim młode osoby, bardzo często studenci, którzy bardzo chcą zwiedzać świat, są ciekawi wielu rzeczy, ale dla których istotnym ograniczeniem są finanse. Nie stać ich na noclegi w wielogwiazdkowych hotelach, bo przeważnie są jeszcze na utrzymaniu rodziców, czy żyją ze stypendiów lub jakiś dorywczych prac. Poza tym często odrzucają nawet myśl o tym, by nocować gdzieś indziej, bo oprócz niskiej ceny hostele przyciągają też możliwością spotkania podobnych sobie ludzi i nawiązania ciekawych znajomości. To główna grupa zamieszkująca hostele. Pozostałe kategorie to osoby które podróżują w interesach, ale z różnych względów nie stać ich na noclegi w normalnych hotelach oraz osoby, które są już dawno po studiach, mają pieniądze, ale nie uważają za stosowne wydawanie ich na hotel, bo to co dostają w hostelu w zupełności zaspokaja ich potrzeby.